polymer

polymer

polymer
polymer

polymer

polymer

تولید کامپوزیت جاذب سموم قلیان

گروهی از محققان یکی از شرکتهای دانش‌ بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت فیلتر کامپوزیت جاذب سموم قلیان شدند که به ادعای آنها براساس تست اداره دخانیات از ورود حداقل 30 درصد از سموم ناشی از قلیان به ریه جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، فیلتر کامپوزیت جاذب سموم قلیان یک بار مصرف بوده و با توجه به تغییرات به وجود آمده در شکل ظاهری فیلتر، حس هشداردهنده ای در مصرف کنندگان این وسیله مرگبار دارد.

  

به گفته مخترعان در این فیلتر از الیاف صد در صد طبیعی استات سلولز و انتی اکسیدان‌هایی استفاده شده که در مقابل حرارت هیچ سمی از خود منتشر نمی‌کنند.

این فیلتر در زیر اتشدان قلیان قرار می‌گیرد و به گونه ای طراحی شده که از افت شدید دبی در هنگام استفاده از قلیان جلوگیری کند.

فیلترهای تولیدی آماده ارائه به بازار هستند.

گفتنی است، دود قلیان مجموعه‌ای از مواد سرطان‌زای ناشی از سوختن زغال است که عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌های ریه، لب، دهان، حنجره، مری، معده، لوزالمعده، مثانه، کبد و روده بزرگ و ... هستند.

قلیان نه‌ تنها تمام چهار ‌هزار ماده سمی و ۷۰ ماده سرطان‌زای موجود در سیگار را داراست بلکه مونوکسیدکربن بیشتری را تولید می‌کند و زنانی که در طول دوران بارداری خود، مصرف‌کننده قلیان بوده یا در معرض دود قلیان اطرافیان قرار گرفته‌اند، وزن نوزادشان در هنگام تولد کمتر از حد طبیعی بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی در این نوزادان بیشتر است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.